genommittskruvadesinne.blogg.se

Ett liv. Vilket liv.

Gryning.

De säger att jag fick dras ut ur min mamma med sugklocka, att jag följdaktligen är född mer eller mindre på vanligt sätt. Själv är jag säker på att jag som spädbarn är influgen med rymdfartyg från en annan dimension långt bortom Vintergatan, som ett infinitesimalt intergalaktiskt experiment. Mina föräldrar har verkligen gjort ett gediget arbete med att försöka anpassa mig till jordiska normer och sätt, men i takt med att jag blir äldre så känner jag mer och mer universum i mig...

 Jag är musiker. Jag kan hitta melodier i vinden och takt i regnets strilande. Opus och epos bland stjärnorna en klar, mörk höstkväll. Jag tycker om att uttrycka mig och ska skriva en roman innan jag blir ett med ljuset.

På dagarna arbetar jag på ett spännande företag i teknikens framkant med att beskriva våra spejsiga nätverkskort, som bland annat får robotar som talar olika industriella språk att kommunicera sinsemellan. På nätterna drar jag på mig min cape och blir den skoningslöse hämnaren, som vakar över Halmstad och skyddar invånarna från ondskans makter.

2014 är halvvägs förbi, men rymmer fortfarande en rejäl mängd roligheter.

  • Jag ska släppa en CD med mitt nya band ShadowQuest.
    (Riktigt härligt band, riktigt bra låtar, och jag har skrivit de allra flesta texterna.)
  • Jag flyttar ihop med Finaste och våra fem barn.
    (Jag har bott själv med mina barn sedan 2007. Kan man lära en gammal hund sitta?)
  • Jag ska bestämma mig för vad jag ska rösta på i valet.
    (Är de lika dumma allihop, eller finns det något jag missat?)
  • Jag ska göra den godaste fisksoppan som går att göra utan saffran.
    (Jag gillar saffran. Det gör inte Finaste.)
  • Jag ska börja spara till en USA-resa.
    (Just nu har jag 0 kronor till detta ändamål.)
  • Jag ska börja springa igen.
    (Långsiktiga mål är milen under 40 minuter och ett lopp på minst 50 kilometer.)
  • Jag ska (förmodligen) börja spela i ett spännande coverband.
    (Hårdrock, hårdrock!)
  • Jag ska söka skatten vid regnbågens fot.
    (Förklaring överflödig.)

Här är mitt liv. Vet ni, förresten? Varje kväll, innan döden går och lägger sig, så tittar han alltid under sängen för att se så inte den skoningslöse hämnaren är där...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: